• Federica Negro

Tips for a Carefree Christmas

Good morning everyone and happy Monday.


Tomorrow is Christmas Eve, so I wanted to take this opportunity to wish everyone a Merry Christmas.


Sorry for the absence from Instagram in the last few days, but as you may have noticed I am on holiday in Italy and I am enjoying home, family, a lot of food and time away from my phone and social networks.


And I'm feeling great!


However, I thought I should create this post to give you some tips on how to deal with Christmas lunches and dinners without worry.


1. DO NOT SKIP MEALS. Skipping meals or keeping light before or after large lunches or dinners is useless. On the contrary, you risk getting too hungry at meals and eating more than necessary. So try to eat in a balanced way both before and after the big Christmas binges.


2. REMEMBER THAT CHRISTMAS COMES ONLY ONCE A YEAR. These days it is normal to overdo it with food and drink, but remember that a year of healthy eating will not be ruined by a couple of excessive calorie meals. So put the scale in the closet and don't weigh yourself for at least a couple of weeks.


3. DRINK A LOT OF WATER. At Christmas, it is normal to drink more alcohol than normal and eat very salty things that lead to dehydration. So don't forget about the water!


4. ABOUND WITH VEGETABLES. Don't say no to side dishes of vegetables and salads, even if you're full! Christmas dinners and lunches are often high in calories but very low in fiber.


5. REMEMBER THAT QUANTITY MAKES A DIFFERENCE. This Christmas satisfy your cravings and enjoy all the best foods, but take a look at the portions.


6. ENJOY FOOD, FAMILY AND FRIENDS THIS CHRISTMAS, AND IF YOU WANT HELP WITH YOUR DIET, I WILL HELP YOU NEXT YEAR.



Buongiorno a tutti e buon lunedì.


Domani è la vigilia di Natale, quindi volevo cogliere l’occasione per augurare a tutti un felice Natale.


Scusate l’assenza da Instagram negli ultimi giorni, ma come avrete notato sono in vacanza in Italia e mi sto godendo casa, famiglia, tanto tanto cibo e anche del tempo lontana dal telefono e dai social network.


E sto davvero benissimo.


Tuttavia ho pensato di creare questo post per darvi alcuni consigli su come affrontare i pranzi e cene di Natale senza troppi pensieri.


1. NON SALTARE I PASTI. Saltare i pasti o mantenersi leggeri prima o dopo i grandi pranzi o cene non serve a niente, anzi si rischia di arrivare eccessivamente affamati ai pasti e mangiare più del necessario. Quindi cercate di mangiare in modo bilanciato sia prima che dopo le grandi abbuffate natalizie.


2. RICORDATI CHE NATALE ARRIVA SOLO UNA VOLTA L’ANNO. In questi giorni è normale esagerare con il cibo e con il bere, ma ricorda che un anno di alimentazione sana non verrà rovinato da un paio di pasti eccessivamente calorici. Quindi metti la bilancia nell’armadio e non pesarti per almeno un paio di settimane.


3. BEVI MOLTA ACQUA. A Natale è normale bere più alcolici del normale e mangiare cose molto salate che portano alla disidratazione. Quindi non dimenticarti dell’acqua!


4. ABBONDA CON LE VERDURE. Non dire di no a contorni di verdure e insalate, anche se sei pieno! I cenoni e pranzi di Natale sono spesso ricchi di calorie ma molto poveri di fibre.


5. RICORDA CHE LA QUANTITA’ FA LA DIFFERENZA. Questo Natale asseconda i tuoi gusti e le tue voglie e goditi tutti i cibi più buoni, ma dai un occhio alle porzioni.


6. GODITI CIBO, FAMIGLIA E AMICI QUESTO NATALE, SE VUOI AIUTO CON LA DIETA, TI AIUTO L’ANNO PROSSIMO.

8 views

+61 401920324

Bondi Junction NSW 2022, Australia

©2019 by The Nutrizionista. Proudly created with Wix.com