top of page
  • Writer's pictureFederica Negro

This or that? Cow's milk vs Soy milk

Today I want to compare full-cream cow's milk with soy milk (fortified in Calcium and unsweetened).


With this post, I don't want to say that one is better than the other, but I would like to give you ideas to try new foods, because we know that variety is the key to healthy eating.


It is often said that plant milks are not as nutritious as cow's milk, well, those who say that may not know that there are some super nutritious plant-based milks available.


Milk is an important food in our diet because it contains proteins but above all because it is an excellent source of Calcium. Calcium is an essential mineral for our body, particularly for bone health.


The "negative" side of vegetable drinks is that they do not contain Calcium. However, if we know how to choose the right ones, we can find excellent products rich in Calcium.

By comparing cow's milk and soy milk we can see that they contain very similar amounts ​​of Calcium and protein!


Cow's milk is richer in fats (but let's not be alarmed, 3g fats per 100ml it is still a very low amount!) and sugar (in the form of lactose, which could create digestion problems = lactose intolerance).



 

Oggi ho voluto confrontare il latte di mucca intero con il latte di soia (fortificato in Calcio e non zuccherato).


Con questo post non voglio dire che uno sia meglio dell’altro, ma vorrei darvi spunti per provare alimenti nuovi, perché si sa che la varietà è la chiave per una sana alimentazione.


SI sente spesso dire che i latti vegetali non sono nutrienti come il latte di mucca, beh, chi lo dice forse non sa che esistono varietà anche molto nutrienti. Al pari con il latte vaccino.


Il latte è un alimento importante della nostra dieta perché contiene proteine ma soprattutto perché è un’ottima fonte di Calcio. Il calcio è un minerale essenziale per il nostro corpo, in particolare per la salute delle ossa.


Il lato “negativo” delle bevande vegetali è che non contengono Calcio. Ma, se sappiamo scegliere quelle giuste, si possono trovare degli ottimi prodotti ricchi in calcio.

Mettendo a confronto il latte vaccino e quello di soia possiamo notare che contengono valori molto simili di Calcio e di proteine!


Il latte vaccino è più ricco di grassi (ma non allarmiamoci, 3g i grassi per 100ml sono un valore davvero basso!) e di zuccheri (sotto forma di lattosio, il quale potrebbe creare problemi di digestione = intolleranza al lattosio).

96 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page