• Federica Negro

Why Carbs are Life

Carbohydrates are one of the three macronutrients in our diet, fats and proteins being the others. They represent the MOST IMPORTANT source of energy for our body!


What are carbohydrates?

Carbohydrates come in different forms. The building blocks of all carbohydrates are sugars and they can be classified according to how many sugar units they have. Glucose, fructose and galactose are prominent examples among the single unit sugars, also known as monosaccharides. Double units are called disaccharides, with sucrose (table sugar) and lactose (milk sugar) being the most widely known. Ten or more sugar units (sometimes even thousands) are called polysaccharides.


What do carbohydrates do in the body?


1. Provide energy. The human body uses carbohydrates in the form of glucose. The brain and the red blood cells need glucose as an energy source, since they cannot directly use fat, protein, or other forms of energy.


2. Store energy. Glucose can be converted to glycogen which is stored in the liver and the muscles and is a readily available source of energy for the body.


3. Good quality carbohydrates are also high in fibre that are beneficial for gut health.

4. Can improve performance of athletes.


What’s most important is the type of carbohydrate you choose to eat. In fact, not all carbohydrates are the same.


Limit over processed carbohydrates like white flour, white bread, biscuits and “liquid carbs” like soft drinks and juices and increase the amount of unrefined carbohydrates such as wholegrains, vegetables, fruits & legumes.



I carboidrati sono uno dei tre macronutrienti nella nostra dieta, i grassi e le proteine ​​sono gli altri. Rappresentano la fonte di energia PIÙ IMPORTANTE per il nostro corpo!


Cosa sono i carboidrati?

I carboidrati si presentano in diverse forme. Tutti i carboidrati sono composti da zuccheri e possono essere classificati in base a quante unità di zucchero hanno. Glucosio, fruttosio e galattosio sono esempi tra gli zuccheri composti da una singola unità, noti anche come monosaccaridi. Le doppie unità sono chiamate disaccaridi, con il saccarosio (zucchero da tavola) e il lattosio (zucchero del latte). Dieci o più unità di zucchero (a volte anche migliaia) sono chiamati polisaccaridi.


Cosa fanno i carboidrati nel corpo?


1. Forniscono energia. Il corpo umano utilizza carboidrati sotto forma di glucosio. Il cervello e i globuli rossi hanno bisogno del glucosio come fonte di energia, poiché non possono utilizzare direttamente grasso, proteine ​​o altre forme di energia.


2. Riserva di energia. Il glucosio può essere convertito in glicogeno che viene immagazzinato nel fegato e nei muscoli ed è una fonte di energia prontamente disponibile per il corpo.


3. I carboidrati di buona qualità sono anche ricchi di fibre utili per la salute dell'intestino.


4. Può migliorare le prestazioni degli atleti.


La cosa più importante è il tipo di carboidrati che scegli di mangiare. In effetti, non tutti i carboidrati sono uguali.

Limitare i carboidrati raffinati come farina bianca, pane bianco, biscotti e "carboidrati liquidi" come bevande analcoliche e succhi e aumenta la quantità di carboidrati non raffinati come cereali integrali, verdure, frutta e legumi.

54 views

+61 401920324

Bondi Junction NSW 2022, Australia

©2019 by The Nutrizionista. Proudly created with Wix.com